Головна > Всі новини > Анонси > У Києві будуть швидкісні трамваї і нова гілка метро у центрі

У Києві будуть швидкісні трамваї і нова гілка метро у центрі

Столиця потребує швидкісного пасажирського транспорту.  Адже корки через приватні авто й через 200 тисяч транзитних машин, які щоденно в’їжджають до міста, унеможливлюють  нормальне пересування дорогами Києва. На запитання, що треба з цим робити, відповіли спеціалісти КО «Київгенплан».

-Для швидкості пересування чотирьохмільйонному місту потрібен електротранспорт: з четвертою, а на далеку перспективу – п’ятою, гілками метро, швидкісний трамвай, повноцінна робота кільцевої електрички, – говорить заступник начальника управління транспортної інфраструктури КО «Київгенплан» Тамара Аляб’єва.- У найближчих планах столиці, можливо, на наступний рік, розпочнеться реконструкція вулиць Кирилівської  та Глибочицької. Потім – бульвару Вацлава Гавела, проспекту  Відрадний. Тут проходять важливі трамвайні лінії. Для їх нормальної роботи треба не тільки реконструювати старе трамвайне полотно, а й відокремити його від потоку автотранспорту. Це й почнуть робити.

На Кирилівській та Глибочицькій, яку планують розширити,  такий намір здійснять, для цього  достатньо місця. Лише на деяких ділянках колії трамваїв прокладуть за новими технологіями. Вони знаходитимуться в одному рівні з автодорогами для того, щоби транспорт міг безперешкодно проїжджати через рейки.

Невдовзі за допомогою комплексної схеми транспорту столиці, яка створюється на основі транспортної моделі, можна буде за допомогою математичного розрахунку побачити, що робити з вулицями й транспортом міста в першу чергу, що будувати через 5-10 років. Підкреслю, що території під транспортні розв’язки, нові вулиці зарезервовані діючим й переносяться в проект нового Генплану, охороняються червоними лініями й забудовуватися не повинні.

-Чи буде колись у столиці такий новий для України вид транспорту як трамвай-поїзд?

-Трам- трейн проектом генерального плану  Києва не передбачений, але ми будемо моделювати можливість його використання у місті в вільний від основної роботи час, – говорить Тамара Аляб’єва. – Якщо математична модель підтвердить ефективність цього виду транспорту попри відсутність спеціального рухомого складу, модернізованих колій, спеціальних електродепо, то ми оприлюднимо результат.

-Час від часу у соцмережах кияни переймаються питанням: а де обіцяний трамвай від Центрального залізничного вокзалу до Палацу спорту? …

-Ми також змоделюємо ситуацію з цією трамвайною лінією, – пояснює начальник управління транспортної інфраструктури КО «Київгенплан» Олексій Шаповалов. – Модель покаже чи доцільна вона, в якому режимі повинна працювати, чи не заважатиме мешканцям вулиці, скільки пасажирів перевозитиме.  Тоді ми отримаємо відповідь про доцільність. Адже рейки тут демонтували у 2000-х роках, повністю реконструювали вулицю Жилянську, переклали великі підземні комунікації, монтували тролейбусну лінію, яка нормально справляється з пасажиропотоком. Промоделюємо. Але це не першочергове завдання. Є й нагальні питання.

Що потрібно зробити з трамваями згідно з проектом генплану Києва:

  • реконструкцію трамвайних ліній з винесенням їх на виокремлене полотно зі створенням умов для організації маршрутів з прискореним рухом;
  • використовувати сучасні конструкції колійного полотна, що дає можливість проїзду автотранспорту;
  • будувати нові 7,5 км трамвайних ліній, в т. ч. по Відрадному просп., вул. Привокзальній та Празький з будівництвом тунельного переходу під залізничними коліями;
  • ліквідувати 5,1 км трамвайних ліній по напрямках з незначними пасажиропотоками;
  • збудувати два трамвайно-тролейбусних депо в житлових масивах Троєщина та Осокорки Центральні.

-Багато розмов про лінію швидкісного трамваю від Троєщини до Осокорків. Наскільки вона потрібна?  

-Троєщину «вивезе» у місто тільки метро. Тому, перш за все, маємо будувати саме його, – стверджує Тамара Аляб’єва. –  Як тимчасову альтернативу, без великих капіталовкладень, можна організувати рух швидкісного автобусу з Троєщини у центр міста через Подільсько-Воскресенський мостовий перехід, коли його добудують. А створити рокадну трамвайну лінію з Троєщини до Осокорків запропонували  тоді, коли стало зрозуміло, що створювати відгалуження лінії метро від станції «Лівобережна» до Троєщини не варто і коли почали будувати швидкісний трамвай по вулиці Бальзака до міської електрички.  Як альтернативу і було запропоновано трамвай. Він може бути створений, але після будівництва четвертої гілки метро.

Так нині виглядає основа – лоток- в якому прокладуть рейки метро на Троєщину

-Більш того, на позарозрахунковий  період нового генплану, що нині існує в проекті, місту, що розвиватиметься далі, потрібна п’ята гілка метро, – впевнена Тамара Аляб’єва. – В розрахунковий період ми почнемо її моделювати й проектувати, шукати оптимальні місця для станцій, а також місця для пересадок на всі три нині існуючі гілки метрополітену. Про п’яту гілку спеціалісти давно говорять, накреслена й умовна траса. Лінія з’єднає правий й лівий береги через центр міста, обслуговуватиме середмістя, й поєднуватиме площу Шевченка з Дарницьким вокзалом.

Що треба зробити для розвитку метрополітену згідно з проектом генплану Києва:

-досягти загальної протяжності метрополітену з 66 км до 130 км (з 51 до близько 100 станцій), щільності ліній метрополітену 41 км на 1 млн. мешканців;

  • подовження існуючих ліній метрополітену: Святошинсько-Броварська лінія (3,6 км); Куренівсько-Червоноармійська лінія (4,5 км); Сирецько-Печерська лінія (7,1 км);
  • будівництво 13 нових станцій на існуючих лініях метрополітену та близько 40 станцій на нових лініях;
  • введення в експлуатацію других входів-виходів на станціях (“Вокзальна”, “Університет”,”Олімпійська”, “Дружби Народів”);
  • модернізація та технічне переоснащення метрополітену, в тому числі реконструкція діючих ліній для забезпечення пропуску 40 пар 5-ти вагонних потягів за годину “пік” для поліпшення комфортності пасажирів;
  • розвиток виробничо-експлуатаційної бази метрополітену;
  • будівництво нових електродепо, 3 на існуючих та 4 на нових лініях метрополітену;
  • будівництво двох нових ліній метрополітену:
  • Подільсько-Вигурівська лінія (26,2 км, 19 станцій) проляже з південно-західної частини міста від зупинки залізниці “Окружна дорога” в районі Жулянського шляхопроводу, далі через центральну частину міста і по Подільському мостовому переходу до житлових районів Воскресенки та Вигурівщини – Троєщини;
  • Перспективна (п’ята) лінія необхідна для додаткового зв’язку між лівим та правим берегами, для обслуговування серединної зони міста, яка неохоплена швидкісним пасажирським транспортом. Трасування, розміщення станцій та електродепо будуть визначені при розробці ТЕО будівництва лінії.

Будівництво метрополітену на етап 7  років

  • Куренівсько-Червоноармійська лінія – вздовж Кільцевої дороги в бік автовокзалу “Теремки” (2,2  км, 2 станції);
  • Сирецько-Печерська лінія – відкриття станції “Львівська брама”;
  • Подільсько-Вигурівська лінія – від ст. “Глибочицька” до ст. “Райдужна” (7,2 км, 7 станцій);
  • введення в експлуатацію других входів-виходів на станціях:
  • Святошинсько-Броварська лінія – пересадочний вузол на станції “Вокзальна” та другий пересадочний вузол між станціями “Золоті ворота”, “Театральна”;
  • Сирецько-Печерської лінія – будівництво другої черги електродепо “Харківське”.

Будівництво метрополітену на етап  20  років

  • будівництва та введення в експлуатацію 31 км ліній та 27 станцій метрополітену, в тому числі:
  • Куренівсько-Червоноармійська лінія – на житлові масиви Теремки І та ІІІ від ст. “Теремки” до ст. “Одеська” (0,8  км);
  • Сирецько-Печерська лінія – на північний захід у бік ж. м. Виноградар (4,5 км); відкриття станції “Теличка”;
  • Подільсько-Вигурівська лінія – від ст. “Глибочицька” до ст. “Солом’янська площа” (9,9 км); від ст. “Райдужна” до ст. “М. Цвєтаєвої” (8,4 км, 7 станцій);
  • введення в експлуатацію других входів-виходів на станціях:
  • Святошинсько-Броварська лінія – на станції “Університет”;
  • Куренівсько-Червоноармійська лінія – на станції “Олімпійська”;
  • Сирецько-Печерська лінія – на станції “Дружби Народів”;
  • будівництво 3 електродепо: Куренівсько-Червоноармійська лінія – “Деміївське”; Сирецько-Печерської лінія – “Виноградар”; Подільсько-Вигурівська лінія – “Троєщина”.

vechirniykiev.com.ua/